אסיסט 92: הMVP שאין לומר את שמו/ אסי שלם

בס"ד

אסיסט 92: הMVP שאין לומר את שמו

כמעט 20 משחקים חלפו, כמעט רבע עונה ואני כבר קיבלתי החלטה מי הMVP. זהו השחקן שאין לומר את שמו.

דירוג השחקנים טרום העונה של ESPN מציג את הזוג הקדוש במקומות 1-2: לברון ודוראנט. בין מקומות 3 עד 10 נפגוש שחקנים שכולכם אוהבים ומכירים וכנראה גם חושבים שיש להם סיכוי גדול להיות הMVP של העונה.

למי שלא יודע או קרא הנה ההמשך: CP,הארדן,ווסטברוק,סטף,האווארד,קיירי,רוז,גאסול(מארק),לאב, פארקר.

ואני אומר די! מספיק עם השקרים האלה. את האמת יש לומר. ראיתי שמעתי והתרשמתי מכולם. נהדרים, נפלאים ומשחקים בקבוצות שבלעדיהם לא היו זוכות באליפות ולעיתים מסיימות 4-6 מקומות מלמטה, אפילו יותר. אבל לא חסר לכם מישהו? אני אגיד יותר מזה- אני הייתי מכניס שם אחד ושם אותו, לא פחות ולא יותר, במקום הראשון. כן הראשון. לא שני, לא שלישי. ראשון!

אז למי שעוד לא הבין(או מפנטז על חזרה של קובי ברמתו הישנה) אני מתכוון לפול ג'ורג'. הMVP של העונה והשחקן הטוב ביקום.

בטבלת היעילות של הולינגר הוא במקום 8 עם 24.6 נקודות מדד. לברון עדיין ראשון עם 29.7 משלו.

בנקודות ביחס לדקות משחק הוא במקום 4 עם 32.9, לברון ראשון עם 35.1.

אבל במדד היעילות של NBA.COM שם מודדים בPIE(הכוונה לPoint Impact Estimate = השפעת הנקודות על המשחק) הוא שני אחרי לברון.

 

ג'ורג'- שני ביעילות ראשון בדרוג

 

"אז מה אתה מקשקש" תשאלו אותי, למה לא ברור כשמש שלברון עדיף עליו?

מצטער אדון לברון. אתה זוכה בתואר כבר שנים, אבל צ'ארלס בארקלי אמר פעם: השחקן המצטיין צריך לבוא מהקבוצה הטובה ביותר.

לברון בלתי ניתן לעצירה במגרש פתוח, לברון מוסר נהדר, לברון למד לנצח משחקים בעונות האחרונות ויש לו 2 אליפויות. סיי נו מור! אבל, ג'ורג' קולע טוב יותר ממרחק, ג'ורג' מסיים נפלא ליד הטבעת לא פחות טוב מהמלך, סלי ניצחון ראינו ממנו כבר בפלייאוף ועל הראש של…לברון. הגנתית הוא מצויין בהגנה של אחד על אחד, ויודע לצאת היטב למתפרצות. יחד עם הצוות המסייע הכי טוב בליגה אני שם אותו במקום הראשון בתור הMVP העונה.

נראה שהמזרח אחרי פציעת רוז ודעיכת הניקס והנטס הולך לקראת סדרה אחת שלא היתה ולא תהיה כמוה. הפייסרס הרבה יותר חזקים אם נוציא את ג'ורג' ולברון מהמשוואה אבל יחד זה הולך להיות ה.ד.ב.ר הכי מעניין. הם ישמרו אחד על השני, הם יקלעו הכי הרבה, הם יקחו את הזריקות המכריעות ואותם נשבח או נאשים כשניתן את הציון בסיום הקרב.

ועוד קצת על ג'ורג מול לברון. למי שנשאר עם טעם של עוד מאשתקד..

 

 

Subscribe
Notify of
36 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
asi
asi
04/12/2013 18:45:37

שימו לב: שבת- הספרס מארחת את הפייסרס, בראשון OKC. בשלישי המנה העיקרית – לברון מגיע לעוד מפגש מול ג'ורג'.

דדי
דדי
04/12/2013 19:03:58

יהיה מעניין בשלב בחירת חמישיות העונה.

לברון, ג'ורג', או דוראנט – אחד מהם לא יהיה בחמישייה הראשונה.

אני דווקא חושב שג'ורג' יהיה, ודוראנט יהיה בחוץ.

etayle
etayle
04/12/2013 19:15:17

תודה רבה. קשה לי להסכים איתך… אם זה ממשיך ככה הייתי נותן למרכוס…

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
04/12/2013 19:30:56

השחקן הכי טוב שראיתי מאז ג'ורדן.
לא צוחק.

asi
asi
04/12/2013 20:04:55

דדי,לפי הסטטיסטיקות המתוחכמות והנהדרות של nba.com גורג עולה על דוראנט כמעט בכל פרמטר.רק לברון החייזר נשאר עדיין לבדו מעל כולם.מצחיק שכמה פרשנים מדברים עליו כעל מועמד לשחקן המשתפר שנה שניה ברציפות ולא מזכירים אותו כ mvp

etayle
etayle
04/12/2013 20:51:14
Reply to  asi

תבדוק שוב … לפי דעתי הם דיי שווים בחלק הוא יותר טוב ובחלק KD לדוגמא :ריבאונדים ואסיסטים …
שוב פול גורג עולנ עליו ב0.1 במדד שם אבל לתאר כאילו הוא מאפיל עליו זה לא רציני(לדעתי).
אולי הם מועמדים שווים ועכשיו השאלה איזו קבוצה יותר טובה בלי הכוכב וככה תוכל לתאר את התרומה של כל שחקן …

דדי
דדי
04/12/2013 20:09:33

לא ראיתי את הסטטיסטיקות, אבל היתה לי תחושה כשראיתי את דוראנט שיש איזו ירידה קטנה באיכות המשחק שלו.
ספציפית זה נראה לי בעיקר בקליעה מרחוק, אבל אולי זו סתם תחושה לא נכונה.

בכל מקרה, אם בסופו של דבר דוראנט לא יהיה בחמישיית העונה – זה בהחלט יהיה סיפור מעניין לדעתי.

etayle
etayle
04/12/2013 20:42:28
Reply to  דדי

לפי דעתי הוא לוקח קצת פחות על עצמו עקב ההשתפרות של ג'קסון ולאמב והשוג של התעוררות של איבקה .(מודה בקושי יצא לי לראות אותם משחקים אבל נשמע לי הגיוני)

יניב
יניב
04/12/2013 20:58:26

נכון לעכשיו אז לדעתי בהחלט מגיע לגורג אבל שוב עוד הרבה מים יזרמו בנהר עד סוף העונה גם שנה שעברה ללא הרצף של מיאמי אז דוראנט היה זוכה ולא לברון

צבי
צבי
04/12/2013 20:59:12

אני דווקא מסכים עם הדוק בפוסט שלו על מיאמי שלברון נמצא בירידה

לבקן
לבקן
04/12/2013 21:09:01

צריך לחדד קצת. יש שוני בין ההגדרה כשחקן הטוב ביותר בעולם לבין התואר MVP. נראה לי ברור לכולם שלברון הוא השחקן הטוב בעולם (וזה באמת כולם כי בדירוג של ESPN הוא קיבל 10 עגול). יחד עם זאת, אין ספק שג'ורג משחק טוב ממנו בינתיים העונה. אגב, כך גם לאב ופול.

Mbk
Mbk
04/12/2013 21:16:53

פול יהיה האם וי פי אם אינדיאנה תסיים בראשות המזרח
לה ברון חתום קבע על התואר והגיע זמן לרענן
אם רוז אם וי פי , גם ג׳ורג׳ יכול
אגב אין קשר ישיר בין התואר השחקן הכי טוב לאם וי פי , לראייה קובי בשיאו זכה באם וי פי פעם אחת בלבד ( באופן אירוני בעונת האליפות של בוסטון …..) נאש פעמיים , נוביצקי בעונה שעפו בסיבוב הראשון , אייברסון
לה ברון עומד על 4 מ 5 העונות האחרונות , עוד פעם אחת והוא משתווה למייקל , פעמיים והוא שווה לקארים.

asi
asi
04/12/2013 21:23:41

שימו לב שאינדיאנה נפלאה וכל זה בלי גריינג'ר.זה הכבוד הכי גדול של גורג,שאף אחד לא זוכר את מי הוא החליף.

דדי
דדי
04/12/2013 21:48:15
etayle
etayle
04/12/2013 21:51:28
Reply to  דדי

חחחח היום ראיתי את זה בטלוויזיה. ענק. קובי או מסי? קובי יש את זה שלהם במטוס גם חזק.

מנחם לס
מנחם לס
04/12/2013 22:02:41

מאמר ממש במקום. אבל הנה שאלה:
אם עליך לבחור MVP ממש עתה, היום, במי היית בוחר?
אני הייתי בוחר בג'ורג'.

etayle
etayle
04/12/2013 22:04:52
Reply to  מנחם לס

אולדריג'

רועי ויינברג
Admin
05/12/2013 13:53:27
Reply to  מנחם לס

טוני פארקר. לג'ורג' יש עוד הרבה שנים לככב בליגה, לטוני פחות, והוא לא זוכה בתואר למרות שהוא ראוי.

מנחם לס
מנחם לס
04/12/2013 22:05:25

מחכה במקדונלד באטלנטה עם אשתי ל-3:30 שהנכדות תצאנה מבית ספר, ואני שומע שניים שמדברים על המשחק הערב, ושקייל קורבר אמור לשחק!

asi
asi
04/12/2013 22:29:15

מנחם האם הבנת את הכותרת?שמעת על סיפור הזמר שאין חומר את שמו?

יותם
יותם
04/12/2013 22:50:45

אל תשכח שללברון יש גם סל ניצחון על הראש של ג׳ורג׳. בעיני לברון עדיין יותר טוב. ואם למישהו מגיע לזכות באם וי פי לפי מה שהוא עשה עד עכשיו זה או אולדריג׳ או ראיין אנדרסון

asi
asi
04/12/2013 23:12:09

אולרידג' ראוי ללא ספק.האס האמיתי שלהם הוא הקלעי שכחתי את שמו.חמישייה מעולה עם לילרד לופז ובאטום.

asi
asi
04/12/2013 23:17:24

ווסלי מתיוס.נזכרתי.שחקן אדיר וקשוח.עם כל הסופרלטיביים שקיבל המאמן נייט מקמילן בזמנו שהיה עוזר בדרים טים,דווקא מאמן חדש וחסר הילה מוביל אותם לעונה חלומית.

אדיר
אדיר
04/12/2013 23:20:44

מסכים לגמרי. לברון לא יקח השנה, אבל חייבים לזכור שדוראנט, פול וסטף קרי לא פחות ראויים מג'ורג' כרגע.

etayle
etayle
04/12/2013 23:30:23
Reply to  אדיר

קרי לדעתי כרגע לא ראוי כנ"ל פול( כריס) מהסיבה שהקבוצות שלהם שעם סגל טובים לא ממריאות( הווירוס לא משהו יחסית)

Ori88
Ori88
04/12/2013 23:47:04

מאמר נהדר.
ג'ורג' אדיר, אבל יצטרך להוביל 15 הפרש דקה לסיום משחק 7 כדי לנצח את המזרח.
איזה מאבק הולך להיות.
יחד עם זאת עוד מוקדם, ופציעה, גם של שחקני משנה, יכולה לשנות את התמונה.

p
p
05/12/2013 0:01:38

הפעם אני ממש לא מסכים. מאד אוהב את הטורים שלך (ושל שאר הכותבים בכלל) אבל אני לגמרי חולק עלייל כאן.
גילוי נאות, אני מעדיף את לברון ומיאמי על ג'ורג' ואינדיאנה. עם זאת אני מאד אוהב את ג'ורג' ולפני שנתיים או שלוש כבר נהיה אחד האהובים עליי. ועדיין, אין מה להשוות.
נתחיל בזה שאם ESPN לא כתבו אותו בין ה-10 אחרי הפלייאוף האחרון זה כבר יותר מהזוי.
מעבר לכך שכל הסטטיסטיקות שציינת נטו ללברון, דווקא זאת שאמרת שהם מקום ראשון ושני מגלה יותר.
אומנם ג'ורג' לכאורה צמוד, אבל אם נסתכל עמוק יותר נראה שהפער גדול מאד. לברון עם 21.2%, ג'ורג' עם 18.8%. רק להמחיש כמה לברון רחוק יותר מכל השאר במדד הזה, דוראנט (18.7%) ופול האמיתי (כריס – 18.5%) צמודים לג'ורג' ורחוקים מלברון.
דווקא סל הנצחון הזכור (לפחות לי) ביותר מהסדרה הזאת זה של לברון על הראש של ג'ורג'.
באופן כללי, גם אם ג'ורג' ראוי או יהיה ראוי, זה מאד מוקדם לצאת בהצהרות. אם אני לא טועה, אינדיאנה פגשה רק שתי קבוצות במאזן חיובי עד עכשיו (קליפרס ופורטלנד) ושם היא 1:1. אז קשה להגיד שהיא כבר יותר טובה.
הטור הזה יהיה מעניין מאד (יוכח כמדוייק ביותר או יקרוס טוטלית) מאד בקרוב כשאינדיאנה תסיים את רצף המפגשים מול רוב הגדולות של הליגה ובפרט צמד המפגשים מול מיאמי.

ותודה רבה על הטור הזה והאחרים, לך ולכל הכותבים באתר! =)

p
p
05/12/2013 0:13:10
Reply to  p

ושכחתי דבר נוסף. לברון קולע העונה 47.4% מה-3 לעומת ג'ורג' שקולע ב-41.2%. כך שקשה לטעון שג'ורג' קולע טוב יותר מרחוק…

k_700
k_700
05/12/2013 0:08:29

ג'ורג' שומר הרבה הרבה יותר טוב מלברון(וגם מדוראנט) ולפחות את זה אני מקווה שהליגה תדע להוקיר בסוף העונה.

יותם
יותם
05/12/2013 2:03:18

ממש לא, ג׳ורג׳ שומר מצויין אבל לברון שומר לא פחות טוב ממנו, לברון כבר נבחר כמה פעמים לחמישיית ההגנה של העונה.

k_700
k_700
05/12/2013 17:53:06
Reply to  יותם

טוב באמת צריך להבין קצת מעבר כדי לקלוט שג'ורג' שומר פרימטר הרבה יותר טוב מלברון….

ido moria
ido moria
05/12/2013 10:27:56

אסי – ראית את OKC באורוגון היום. אם כן תשנה מה שכתבתה על ג'ורג' למרכוס אלדרידג'…. הוא חזק במירוץ ל MVP

asi
asi
05/12/2013 10:45:37

סיימתי עכשיו לראות. למרכוס אלדרידג' גדוללללל! למרות שהוא נראה לי קצת חד גוני עם הקליעה האבסולוטית שלו מחצי מרחק. לא רואה את זה על בסיס עונה שלמה+פלייאוף אבל שוב.יש להם חמישייה עצומה עם מתיוס לילארד באטום הגדול ולופז. רואה אותם עוברים סיבוב ונופלים מול הספרס/OKC במאני טיים.איזה מערב אדיר יש השנה!!והדוקטור מדבר על המזרח העדיף, חחחח…

עומר
עומר
05/12/2013 12:27:10

מסכים לגמרי, ג'ורג' העלה רמה העונה, ומשדר מין "הילה" כזאת שהוא פשוט לא שידר לפני. מה שמדהים זה שהוא שומר פשוט מצוין כמעט בכל משחק, ובד"כ את השחקן הכי טוב!! איך יש לו כח??
לברון כבר עושה את זה רק בפלייאוף אם בכלל.

מדהים לראות את השינוי של השחקן מלפני 2 עונות שכולם דיברו עליו כאחלה פוטנציאל, לרמה שהוא משחק בה כעת.

ה MVP זה לא השחקן הכי טוב, זה מי שמשפיע הכי הרבה על הקבוצה שלו בעונה, אם ג'ורג' מוביל את הפייסרס למאזן הטוב בליגה, אז מגיע לו.
אגב כנ"ל עם אלדרידג', אם יוביל את פורטלנד אפילו למאזן הכי טוב במערב, כנראה מגיע לו 🙂

sizodin
sizodin
06/12/2013 1:18:47

ג'ורג' יותר טוב מדוראנט? אתם חיים בסרט.

ad23
ad23
06/12/2013 16:50:48

לברון עדיין השחקן הטוב בליגה … גורג מתחיל להתקרב למספרים של לברון ודוראנט אבל ממש לא שם ,פשוט יש לו קבוצה טובה מאוד שמאומנת תוריד את לברון ממייאמי והם לא מגיעים לחצי גמר המזרח לעומת אינדיאנה שגם בלי גורג כן תגיע.. לגבי דוראנט אני דיי התייאשתי ממנו יש לו את החבילה הכוללת בהתקפה ולפי דעתי גם בהגנה אבל הוא לא עושה את הקפיצה כמו שלברון עשה , אין בו תאש . פורטלנד נחמדים אבל לא יגיעו רחוק הם דנבר של שנה שעברה אני במקומם הייתי מנסה למנף את זה להביא פרצייז אמיתי (לברון דוראנט פול שתיהם קיירי ואנטוני דיוויס) שולח תמורתם את אולדריצ ובאטום אם. צריך